GLASBENA UMETNOST – 9. ura
Poglej si videoposnetek francoskega plesa iz 14. stoletja. Ob poslušanju in gledanju posnetka pomisli za kakšno glasbo gre? Vokalno, instrumentalno ali vokalno-instrumentalno. Kako bi opisal ta ples? Ples v parih, skupinski ples, ples v krogu, kača?
Gre za plesno glasbo, ki je instrumentalna, razen nekaj vzklikov ni bilo nobenega petja. 🙂 Ples pa se pleše v vrsti, kot kačo. Eden vodi drugi pa mu sledijo.
Poslušaj še en primer francoskega plesa imenovanega Farandola (posnetek spodaj). Ob poslušanju tega plesa pa poskušaj ugotoviti, katere instrumente slišiš in koliko delov ima ta ples (mogoče se ponavljajo).
Sigurno si slišal boben, tamburin, piščal, dude, violino … Skladba ima samo dva dela, ki se ves čas izmenjujeta.
A – del
B – del
Na sliki si poglej nekaj starih instrumentov.
Za konec pa še igranje na lastne instrumente (po angleško bodypercussion). Poglej si posnetek in ponavljaj za menoj. Nič ne hiti, če je potrebno si posnetek ali del posnetka večkrat predvajaj. 🙂
Vem, da ti bo uspelo.
NE POZABI: Svoje doživljanje ob igranju na lastne instrumente (ti je uspelo, si imel težave ipd.) pošlji na moj elektronski naslov tanja.bozicek-simnovcic@os-toncke-cec.si. Ker imamo ta teden 2 uri GUM, lahko pošlješ nalogi za obe uri skupaj.
Za vprašanja, pogovore in razprave o glasbi sem tebi in tvojim staršem na voljo na elektronskem naslovu tanja.bozicek-simnovcic@os-toncke-cec.si.