Pozdravljeni, devetošolci, današnjo uro biologije bomo namenili utrjevanju snovi. Lepo prosim, odgovore na vprašanja učiteljici Petri Žveplan (9.a) in meni (9. b) pošljite do petka, 8. 5. 2020 in sicer natipkane na e-mailu. Zakaj tako – vzroke za takšno zahtevo sem vam že razložila pri fiziki. V ponedeljek, 11. 5., bom objavila pravilne odgovore.
- Kateri deli organizmov se največkrat ohranijo kot fosili in zakaj?
2.Kaj sta mumifikacija in karbonizacija? Opiši ju!
3.Naštej mednarodno sprejete kategorije naravnega sistema!
- Kaj je fosilizacija?
- Opiši boj za obstanek !
- Kaj je značilno za mezozoik?
- Kaj je bistvo prekomernega potomstva?
- Opiši praktičen primer boja za obstanek med dvema organizmoma različnih vrst!
- Kaj so mutacije?
- Prednosti in pomanjkljivosti gensko spremenjenih organizmov!
- Živi fosili – značilnosti!
- Naravni ekosistem – biotop, biocenoza – praktičen primer!
- Razloži pojme populacija, življenjska združba in organizem! Pri vsaki enoti pripiši primer!
- Koliko in katera kraljestva poznamo?
- Naštej vsaj tri neokamenele fosile!
- Kaj so fosili?
- Kaj sta petrifikacija in inkrustacija? Opiši ju!
- Na osnovi česa je Line izdelal kriterije za razvrstitev bitij v višje sistematske enote?
- Posledica česa je naravni izbor?
- Razloži pojme reakcijska norma, biocenoza in ekosistem! Pri vsakem pojmu pripiši primer!
- Kaj je naravni izbor? Opiši ga!
- Opiši paleozoik in mezozoik!
- Rdeča biotehnologija – prednosti in pomanjkljivosti!
- Umetno kloniranje- opiši, naštej vsaj tri naravne klone!
- Opiši kroženje snovi v ekosistemih!
- Opiši modifikacije in mutacije in pri vsaki navedi praktičen primer!
- Kakšne so bile razmere na Zemlji, ki so omogočile nastanek življenja?
- Opiši kenozoik!
- Kaj so ščitoglavci, ostrakodermi, resoplavutarice in trilobiti?
- Naštej nekaj živih fosilov!
- Homologni, analogni organi ter divergentni in konvergentni razvoj.