Pozdravljeni, osmošolci, danes bomo vadili seštevanje nevzporednih sil. Se še spomnite tega in tegale prispevka? Oglejte si ju še enkrat, nato pa veselo na delo. Upam, da ste naredili naloge v delovnem zvezku na straneh 101 in na strani 106, naloga 24 in 25. Če niste, kar veselo na delo, danes popoldne pa mi, prosim, pošljite slike svojih rešitev. če se vam bo zataknilo, me mirne duše vprašajte po messengerju.
Pa še nekaj vaj, da ne boste čisto zarjaveli:
1. Grafično določi rezultante nevzporednih sil in zapiši velikost rezultante. Najprej pa določi merilo za vsako nalogo posebej!
2. Določi rezultante sil po paralelogramskem pravilu. Pazi na merilo!
3. Tri sile delujejo, kot kaže slika. Grafično določi njihovo rezultanto. Zapiši tudi velikost rezultant in pri tem pazi na merilo!
4. Z vzmetnima tehtnicama vlečemo voziček. Kot med njima je 120 stopinj. En silomer kaže 4 N, drugi pa 3 N. Kolikšno rezultanto sil bi kazala nova vzmetna tehtnica, ki bi nadomestila obe prvotni vzmetni tehtnici?
5. Nina in Jana vlečeta lesen zaboj. Kot med njunima vrvema je 45 stopinj. Nina vleče s silo 60 N in Jana vleče s silo 80 N. Kolikšna je rezultanta sil?
6. Sila 300 N ima smer teže, sila 400 N pa je pravokotna nanjo in ima prijemališče v isti točki. Kolikšna je rezultanta sil? Pri risanju sil ne pozabi določiti merila!
Tako, to bi bilo vse. Upam, da ste od prejšnjega tedna kaj vadili, če niste, se mi zdi, da bo šlo danes malo teže. Če se vam bo zataknilo, vprašajte!