Select Page

Dragi sedmošolci, prišel je tudi dan ocenjevanja pri naravoslovju. Kako bo ocenjevanje potekalo in kaj boste morali za dobro oceno narediti, preberite v prispevku spodaj, prosim:

Navodila za izdelavo ekosistemov

Učenci doma iz materiala, ki ga imate, naredite model ekosistema, podobnega tistim na slikah (na prvi sliki je model travnika, na drugi model koralnega grebena – suhi način, na tretji model morja – mokri način – ta je najmanj primeren – če dalj časa stoji, vidite, kaj se zgodi. In vanj ne morete dati organizmov, izrezanih iz papirja. Če je pa lepo narejen, je pa zelo atraktiven. Odločite se sami.).

model ekosistema travnik

ekosistem koralni greben – suhi način

ekosistem morje – mokri način

Učenci izbirate med naslednjimi ekosistemi: jezero, mlaka, morje, travnik, gozd (v naših geografskih širinah), puščava, njiva, sadovnjak, vinograd, tropski gozd, polarno območje, močvirje, vrt, jame, morske globine ali pa si učenci sami izberejo ekosistem, ki tu ni naštet. (vsakemu ekosistemu bomo določile številko, učenci pa se potem odločajo za določeno številko), učiteljica Žveplanova ali pa Jelenova vam pa sporočiva, kateri ekosistem je to. Številko, ki ste si jo izbrali, nama sporočite po e-pošti – glejte navodilo spodaj.

Učenci v knjigah ali na internetu poiščete slike določenega ekosistema in izdelate model.  Uporabite material, ki vam je pri roki: kartonske škatle, papir, sličice »Živalsko carstvo«, kamni, pesek, odpadni material, plastične figurice živali, rastlin, karkoli želite. Vode raje ne,  ponazorite jo (celofan) ali narišete. Če pa izrecno želite, pa lahko naredite ekosistem tudi na “mokri način”. Če se vam bo lepo posrečil, bo izgledal zelo v redu. Ekosistem mora biti nazorno izdelan, poučen in uporaben. Predstavljeni morajo biti vsaj trije neživi dejavniki (primerna temperatura, svetloba, voda itd.) ter vsaj pet označenih primerov živih bitij. Na  živih bitjih je razvidna njihova prilagoditev na življenjske razmere v tem ekosistemu. Prilagoditve so lahko označene poudarjeno. V modelu naj bo prikazana prehranjevalna veriga, še bolje pa je  prehranjevalni splet z vključenimi proizvajalci, porabniki in razkrojevalci. Pri delu morate biti natančni.

Izdelan model ekosistem fotografirate (lahko 2-3 fotografije iz različnih zornih kotov), ga opišete – predstavite nežive dejavnike, prilagoditve organizmov, prehranjevalno verigo, lahko tudi splet, naštejete (s slovenskimi imeni) najznačilnejše predstavnike biocenoze za ta ekosistem. Ne pozabite, v biocenozo spadajo tudi rastline. In, lepo prosim, vse to natipkajte v e-pošto.

Kriteriji ocenjevanja:

  1. Nazornost – 5 točk
  2. Pravilnost – 5 točk
  3. Prilagoditve – 3 točke
  4. Prehranjevalna veriga – 3 točke; splet – 5 točk
  5. Estetika – 2 točki
  6. Pravilen rok oddaje – 2 točki

Skupaj: 22 točk:

Točke ocena
22 – 20 Odl (5)
19 – 17 Pdb (4)
16 – 13 Db (3)
12 – 10 Zd (2)
< 10 Nzd (1)

 

Učenci, ki ne bi oddali modela, bi bili ustno vprašani, ampak menim, da se kaj takega ne bo zgodilo.

Izbirate med naslednjimi številkami (vem, da imate medsebojne stike, zato prosim, da si v enem razredu eno številko izbereta največ dva učenca): 41,  8,  33,  101,  95,   66,  72,   99,   24,  62,  5,   3,   15,   88   in 92.

Številko, ki ste si jo izbrali, takoj sporočite učiteljici (na spodnji e-naslov), ki vas uči naravoslovje, da vam bo povedala, kateri ekosistem morate opisati.

Fotografije in opis ekosistema (opis natipkajte na e-mail) pošljite do srede, 3. 6. 2020, učiteljici Petri V. Žveplan (7. b razred) in Nataši Jelen (7.a razred).

7. b: petra.zveplan@os-toncke-cec.si ali petra.zveplan@guest.arnes.si

7. a: koronagakrona@gmail.com

Za vsa vprašanja, razlaganje nejasnosti sva vama učiteljici na voljo na zgornjih naslovih.